ניהול מוניטין בעזרת תמונות
ניהול מוניטין היא מלאכה מורכבת הכוללת רבדים רבים אליהם יש להתייחס. זהו שילוב בין ידע שיווקי לידע טכני ומקצועי בעולם האינטרנט, ובעיקר בנוגע לענקית החיפוש – גוגל. בעמוד זה נסביר מדוע השימוש בתמונות חשוב מאוד לתחום של ניהול מוניטין באינטרנט, הן מבחינת גוגל והן מבחינת הגולש עצמו.
תמונה אחת שווה אלף מילים
כולנו מכירים את האמרה החשובה והנכונה הזו, אך לא כולנו מבינים אותה בהקשר של גוגל. הרובוטים של גוגל שקוראים את המידע הנמצא באתר שלנו לא מסוגלים עדיין להבין את התוכן של קטעי הוידאו והתמונות שאנו מעלים. זה נכון שגם הבנת התוכן הטקסטואלי של הרובוטים האלה היא עדיין ברמת הרובוט, אך רמה זו מספיקה כדי לברור תוכן איכותי מתוכן איכותי פחות. אין ספק שגוגל מעניקה לתמונות וקטעי וידאו שתעלו באתר שלכם ערך גבוה, מכיוון שמידע ויזואלי מאפשר אינטרקאקטיביות גבוהה יותר של הגולש עם האתר שלכם, ובעיקר כי תמונה באמת מוסרת מידע רב הרבה יותר מקטע טקסטואלי. כפי שנבין בהמשך המאמר, לתמונה מאפיינים רבים אליהם גוגל יכולה להתייחס ולהבין מתוכם מידע משמעותי אותו היא מאנדקסת יחד עם מונחי החיפוש אותם נקדם.
עבור הגולש הממוצע באינטרנט הקריאה היא פעולה משעממת שאורכת זמן רב. כגולשי אינטרנט שמקבלים את כל המידע הדרוש לנו במהירות הבזק, התרגלנו להיות עצלנים, לא באמת לקרוא כל מה שמוגש לנו, ופשוט להסתכל בתמונות. השימוש בתמונות לצורך ניהול מוניטין הוא אחת מהפעולות היחידות באינטרנט שמיועדות לגוגל וגם לגולש ולא רק עבור אחד מהם. בחירת התמונות הנכונות לנכסי האינטרנט החיוביים שלנו היא מלאכה שיווקית שיש לבצעה במלוא תשומת הלב, תוך הקפדה יתרה על האיכות, והאמירה שכל תמונה ותמונה נושאת עימה, מכיוון שהנכסים הויזואלים שלנו מותירים רושם חזק ביותר בגולשים שמשוטטים בנכסי האינטרנט השונים המקושרים אלינו.
שימוש נכון בתמונות יכול להיות כלי עזר מעולה בניהול מוניטין של עורכי דין או בניהול מוניטין באינטרנט של אנשי עסקים .
תמונה יכולה להיות קליקאבילית (לחיצה)
ברשת האינטרנט, תמונות הן אלמנט אינטראקטיבי, נוסף למידע המקושר אליה ברקע (עליו נדבר בפסקה הבאה), התמונה יכולה להיות לחיצה. מתוך כך שהתמונה למעשה מהווה היפר קישור, היא מוסרת מידע משמעותי לגולש שלוחץ על התמונה ומועבר ממנה לעמוד אחר, וכך גם לגוגל שסורקת את התמונה והמידע המקושר אליה. כאמור, גולשים רבים לא טורחים לקרוא יותר מכותרות כתובות, ולהסתכל בתמונות. פעמים רבות הם יחליטו ללחוץ על התמונה, כשיראו במסר הטמון בה חשוב וראוי להמשך השוטטות האינטרנטית שלהם, ולכן האפשרות למעבר מהתמונה לעמוד אחר היא אפשרות חשובה ביותר מבחינת ניהול מוניטין.
מילות מפתח חשובות בשם התמונה, תגי ALT, כיתוב התמונה
לכל תמונה יש שדות רבים אותם ניתן למלא בפרטי מידע חיוניים וחשובים אליהם גוגל מתייחס במלוא תשומת הלב. שם התמונה מכיל את התיאור הכללי של התמונה, בדרך מילת המפתח אותה נקדם תופיע בוריאציה כזו או אחרת בשם התמונה. תגי ה-ALT של התמונה הם שדה נוסף בו ניתן להכניס תיאור של התמונה, למקרים בהם התמונה לא עולה, או למקרים בהם הסמן נשאר על התמונה למשך מספר שניות. גם בתגי ה-ALT נעדיף להכניס מילות מפתח אותן נקדם כחלק מפרויקט ניהול מוניטין. כיתוב התמונה מאפשר הכנסה של תיאור קצת יותר ארוך מכמה מילים כפי שניתן להזין בתגי ה-ALT ובשם התמונה, וכמובן גם בו תופענה מילות המפתח החשובות לקידום.
כללים חשובים לשילוב תמונות בקמפיין ניהול מוניטין
על אף החשיבות הגדולה של הזנת תמונות בנכסים אינטרנטיים לצורך קידום הנכס וכחלק מתהליך איכותי של ניהול מוניטין, ישנם מספר כללי עשה ואל תעשה שחשוב מאוד לשים אליהם לב בעת ההוספה של התמונות. ראשית, יש להקפיד שהתמונות לא פוגעות במהירות הטעינה. פעמים רבות בעלי אתרים מעדיפים לכלול באתר האינטרנט שלהם תמונות באיכות גבוהה ביותר, ומכאן גם במשקל גבוה, דבר שעשוי להאט בצורה משמעותית את מהירות הטעינה של האתר או עמוד מסוים בו מופיעות תמונות כבדות. מהירות טעינה איטית משפיעה על הדירוג של העמוד והאתר בעיני גוגל ולא משרתת את המטרה הראשונית שלשמה נעלה את התמונה. שנית, יש להקפיד על העלאה של תמונות ברורות, לא פוגעניות, שאינן בעלות אופי מסית או שלילי כלפי גורמים אחרים.