תוצאות שליליות בגוגל - השמצות, לשון הרע, הוצאת דיבה
בעידן בו המידע נגיש ופתוח לכלל הציבור בצורה קלה ופשוטה, הגישה למידע שלילי אודותינו נהיית קלה באותה מידה כמו הגישה למידע חיובי. הסרת תוצאות שליליות בגוגל נעשית במספר דרכים, בהתאמה לסוג התוצאה אותה נרצה להסיר, למקום בו היא מופיעה ולגישה שלנו לניהול הדפים בהם מופיעים תכנים אודותינו. בעמוד זה תקבלו סקירה על הדרכים השונות לטיפול בתוצאות שליליות בגוגל.
אילו תוצאות שליליות בגוגל נרצה להסיר?
עולם האינטרנט מספק לכל אחד ואחת נגישות גבוהה ביותר למידע מגוון. המידע הרב המוצג ברשת האינטרנט וקלות הגישה אליו לפי מיקוד גבוה מאוד יכולים לשרת רבים מאיתנו אך גם להיות בעוכרינו. פעמים רבות נרצה להסיר תוצאות שליליות בגוגל כמו השמצות, לשון הרע והוצאת דיבה, חלקן פוגעות בנו באופן ישיר וחלקן באופן עקיף, חלקן מהוות הפרה של חוק כזה או אחר וחלקן פוגעות בנו ואף עוברות על החוק.
הסרת תוכן שאינו בבעלותי
במקרים בהם נרצה להסיר עמוד אינטרנט כזה או אחר מאתר אינטרנט שאינו בבעלותינו, הדבר המיידי והישיר ביותר שנוכל לעשות הוא לבקש את ההסרה המדוברת מבעלי האתר בו נמצא הדף אותו נרצה להסיר. אם בעל האתר מסכים להוריד את הדף, כל שעלינו לעשות הוא לעדכן את גוגל בדבר ההסרה באמצעות כלי מנהלי האתרים (הפתוח למנהל האתר בו הופיע המידע אותו ביקשנו להסיר). אם אין לנו גישה לניהול האתר, ובעלי האתר מוכן להסיר את הדף שלכם אך לא מוכן לעדכן אינדוקס בגוגל, יהיה עלינו להמתין עד שגוגל יאנדקס את השינוי בעצמו. חשוב לזכור שלא תמיד בעלי אתרים ירצו להוריד תוכן שפרסמו באתר שלהם, מכיוון שכל תוכן שנשמר באתר מספק לו כוח ומשפיע על קידומו גם בעיני הגולשים וגם בעיני גוגל.
הסרה משפטית באמצעות גוגל
חשוב לזכור שהסרה של תכנים שאינם בבעלותינו אינה מתאפשרת ישירות דרך גוגל, למעט מקרים בהם יש בעיה משפטית בהצגת התכנים הללו. במקרים של הפרת זכויות יוצרים, או התנגשות עם החוק והמשפט, ניתן להגיש בקשה רשמית לגוגל למטרות הסרת תוצאות שליליות מתוצאות החיפוש שלה. הבקשה מתאפשרת במקרים דוגמת חשיפה של פרטים אישיים וחסויים כמו חתימה או מספר תעודת זהות, פגיעה בזכויות יוצרים או אי התאמה בין תוצאות החיפוש המוצגות לדף העולה מתוכן. תוכלו לבקש הסרה של תוצאות שליליות בגוגל במקרים נוספים בהם התוכן של העמוד הוסר אך תוצאת החיפוש עדיין מופיעה, משמע – גוגל מציגה לגולשיה לינק שבור או לא מדויק.
קידום אתרים הפוך (או: הדחקת אזכורים שליליים בגוגל)
במקרים בהם לא הצלחתם להשיג את הסכמתו של בעל האתר להסרת התוכן המדובר, ולא הצלחתם להשיג את תמיכתו של גוגל בהסרת תוצאות החיפוש המבוקשות, תוכלו לפנות לטכניקה של קידום אתרים הפוך. בטכניקה זו למעשה דוחקים את תוצאות החיפוש השליליות אל מעבר לעמוד הראשון, למקומות אליהם בדרך כלל הגולשים לא מגיעים. אם ניסיתם לקדם עמוד ספציפי באתר שלכם תחת ביטוי חיפוש כזה או אחר, אתם ודאי מכירים את הבעייתיות העולה מכך ואת המאמץ הנדרש. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בקידום של עשרה עמודים שאמורים לדחוק את תוצאות החיפוש השליליות. לעתים נרצה לדחוק תוצאות שליליות שמופיעות באתרים גדולים כמו YNET, GLOBES, או MAKO, ולכן נצטרך להשקיע מאמצים גדולים הרבה יותר על מנת לגרום לזה לקרות. הדחקת אזכורים שליליים בגוגל מתבצעת בשיטה הפוכה לקידום אתרים רגיל בו מקדמים אתר אינטרנט אחד תחת מילות חיפוש מרובות. בקידום אתרים הפוך נקדם מספר אתרים ועמודים תחת ביטוי חיפוש אחד.