כיצד מדחיקים אזכורים שליליים מהרשת, ולמה זה חשוב?
הרשתות החברתיות והאובססיביות שלנו לאינטרנט הפכו את המרחב הדיגיטלי לאחד המשפיעים ביותר על שמו של אדם וכשמדובר בעסקים, השם, או המוניטין, הם הכל. היום מוניטין של עסק לא יכול להסתמך על פרסומות בעיתון או על לקוחות קבועים בלבד. אם ננצל את הפוטנציאל שהרשת מציעה לנו, באמצעות מאמצים ממושכים בקידום זהותו האינטרנטית של העסק, נוכל להפוך אותו למעצמה קטנה בתחומו.
אין זמן רע להתחיל לנהל את המוניטין שלכם באינטרנט. עם זאת יש כמה נורות אדומות שמחייבות תגובה מידית:
1. ביקורת שלילית - אם כשאתם מחפשים את השם שלכם או של העסק שלכם ברשת, התוצאה הראשונה שעולה היא ביקורת שלילית שפורסמה למשל באתר עיתונות או בבלוג, חשוב מאוד שתעבדו ללא הרף כדי לדחוק אותה לתחתית הרשימה.
2. הכפשת שמכם הטוב - תוכן מעליב או פוגע או משפיל הפוגע בשמכם או בשמם של העובדים שלכם יוצר מוניטין רע לחברה או לעסק ויכול לפגוע בו משמעותית.
3. תכנים שהייתם רוצים להסתיר - לא כל התכנים שהייתם רוצים להרחיק הם בהכרח "שליליים", לדוגמא תמונה שלכם קצת שתויים במסיבה. יש עסקים חזקים מספיק כדי שמשהו כזה לא יהיה יותר ממטרד, אך במקרה של עסקים לא מוכרים זה יכול להרחיק לקוחות בתוך רגע. אתם הפנים של עסק שלכם, ותמיד כדאי לשאוף ליצור ישות אינטרנטית שמשדרת יציבות ואחידות.
מחיקת אזכורים שליליים
ניקוי אזכורים שליליים יכול להועיל לכל חברה או עסק, וגם לאנשים פרטיים, במידה והם עומדים לעבור בדיקת זהות ופוטנציאל. כלומר, אם אתם רוצים להתקבל לעבודה חדשה, ליצור קשרים עם אנשים חשובים או לקדם את העסקים שלכם כדאי מאוד שתבדקו לעומק איך נראים האזכורים המידיים שלכם ברשת, ואם יש בהם משהו שיכול לפגוע בשמכם הטוב.
ישנן מגוון של שיטות ליצירת מוניטין חיובי באינטרנט, או לדחיקת האזכורים השליליים. מנוע החיפוש של גוגל הוא למעשה המונופול הבלתי מעורער של מנועי החיפוש ברשת. אין כמעט גולש שלא ישתמש בגוגל כדי לעשות בדיקה על עסק או על אדם, או כדי למצוא מוצר, שירות או מידע שהוא צריך באמצעות חיפוש מילות מפתח. המטרה שלכם ושלנו היא שהחיפוש הזה יניב תוכן חיובי - כבר בעמוד הראשון. הסרת תוצאות שליליות אינה משימה פשוטה, ולכן, בהנחה שהתוצאות הראשונות מראות אזכורים שליליים, אחת הטכניקות הנפוצות והיעילות ביותר כדי להילחם בזה היא פשוט - להציף את הרשת בתוכן חיובי. ביקורות של בלוגרים, תגובות בפורומים, מאמרים מקצועיים ואתרים מלוטשים, כל אלו מדברים בדיוק בשפה של אלגוריתם הקידום של גוגל, ויכולים לעשות שינוי עצום במוניטין העסק. במקרים מסוימים ניתן לבקש מגוגל עצמה להסיר או לחסום תוכן שלילי, אבל לשם כך יש צורך בצו משפטי.
מלבד העיסוק המתמיד במנועי החיפוש, גם פנייה למנהל של אתר שמצאתם בו תגובה שלילית יכולה להיות יעילה. הכוח שנותן האינטרנט לגולש הפשוט יכול להיות משמעותי מאוד. אם מדובר בבלוגר, או גולש פרטי, שפרסם עליכם ביקורת שלילית, לעיתים הדרך הפשוטה והמהירה היא לפנות אליו ולבקש שיסיר את התוכן הפוגעני.
הדחקת אזכורים שליליים דורשת ניסיון ומומחיות, תוך הבנה עמוקה של התחום. אנחנו ב-Upsire מובילים בתחום של ניהול המוניטין ברשת לצד דחיקת תוצאות שליליות בגוגל. יחד נוכל לסלול את הדרך שלכם להצלחה עסקית ולחיזוק המותג. צרו איתנו קשר כדי לשמוע פרטים נוספים.