ניהול מוניטין לרופאים
לאחר שנים ארוכות של לימודים מפרכים, לילות בלי שינה, ספרים שלמים ששיננתם בעל פה, מונחים אינסופיים בלטינית שצרובים היטב בזכרון ומבחנים קשים ומלחיצים, מגיע האתגר באמיתי בחייו של כל רופא – בניית המוניטין. בין אם מדובר בבניה של מוניטין מאפס, ובין אם מדובר בטיפול של משברים באינטרנט, ניהול מוניטין לרופאים הוא משימה קשה ומורכבת אשר כל רופא זקוק לה. כאשר מטופל כזה או אחר מחליט למסור את חייו או מצבו הבריאותי לידיו של רופא כזה או אחר, עליו לדעת שהוא יכול לסמוך על הרופא שלפניו במאת האחוזים, ולכן לבניית המוניטין שלו תפקיד חשוב מאוד, במיוחד בסביבה אינטרנטית בה מידע מתפשט במהירות האור.
באילו מקרים רופאים זקוקים לשירותי ניהול מוניטין?
ישנם שני מקרים מרכזיים בהם רופאים יזדקקו לשירותי ניהול מוניטין – בעת משברים אינטרנטיים ובמקרים בהם נדרשת בנייה של המוניטין. יצא לכולנו לחזות במספר משברים אינטרנטיים שחוו רופאים כאלה ואחרים, חלקם כשלו בניתוח מסוים, חלקם אחראים על קשרים לא חוקיים עם גורמים מסוימים, ושמם של חלקם נקשר במזימות ופרשיות שפוגעות בשמם הטוב. במקרים של ניהול משברים באמצעות ניהול מוניטין עבור רופאים, מתבצעת עבודת עומק שמטרתה להסיר את הקשר בין שמו של הרופא, למשבר שנקלט בעינו של הציבור, ולהעלות את ערך שמו באמצעות בניית נכסים אינטרנטיים חיוביים ודחיקה של תוצאות שליליות מגוגל.
במקרים של בנייה מחודשת של מוניטין עבור רופא מתחיל שמעוניין לבנות את השם שלו ולפרוץ לשוק ובגדול, התהליך נעשה בצורה דומה, רק שבמקרה זה העבודה מרווחת יותר מכיוון שאין אלמנט מלחיץ של זמן, ואין תוצאות שליליות בגוגל אותן צריך להתאמץ לדחוק.
כיצד קמפיין של ניהול מוניטין לרופאים שונה מקמפיין רגיל?
ניהול מוניטין של רופאים יתבסס יותר על הידע המקצועי שהם יכולים לספק לקהל לקוחותיהם ופחות על היבטים אישיים מחייו של הרופא, למעט מקרים מסוימים בהם הדבר נחוץ לצורך ניהול נכון של המוניטין. במקרים של אנשי ציבור ונבחרי ציבור, פעמים רבות הנגיעה האישית היא הצד החשוב ביותר, מכיוון שאת הצד הרשמי מכסה כבר התקשורת ודווקא הצד האישי הוא זה שחסר לקהל המעוניין להכיר את הנבחר שלהם טוב יותר. במקרים של ניהול מוניטין לרופאים, הדגש צריך להיות דווקא על בניית נכסים איכותיים וחיוביים ברחבי הרשת שיציגו מידע מקצועי אודות הרופא עצמו, הצלחות וטיפול חיובי במקרים מסובכים או פשוטים. הדגש במקרים אלו צריך להתבסס יותר על בלוגים מקצועיים ונכסי עומק מאשר על פרופילים אישיים ברשתות חברתיות שמתמקדות על פעילות חברתית. נוסף לסיבות שצוינו לעיל, מתווסף החיסיון הרפואי שברוב המקרים מונע מרופא כזה או אחר להציג תמונות של מטופליהם, וכמובן לדון במקרים שלהם, אלא אם כן בעילום שם ולמטרות רפואיות של מסירת מידע מקצועי.
דגשים מקצועיים ובניית נכסים איכותיים
רופא הוא איש מקצוע, לא סתם אנו קוראים לכל אחד שיודע משהו דוקטור. כאמור, ניהול מוניטין איכותי מתבצע באמצעות בניית נכסים חיוביים ברחבי רשת האינטרנט, ביניהם בלוגים מקצועיים. רופא משפחה וילדים המנהל בלוג מקצועי שפונה להורים ונותן להם טיפים ועצות שימושיות יהנה מעלייה במוניטין כאיש מקצוע. מיותר לציין שבלוג שכזה הוא נכס של זהב עבור גוגל, שיעדיף להציג בלוג מלא במידע, קטעי וידאו ותמונות שבאמת עוזרים לגולשים מאשר כתבה שלילית בעיתון שיש לה אורך חיים מוגבל והיא כבר לא מעניינת אף אחד. חשוב מאוד לזכור שמוניטין חזק יחזיק מעמד גם במקרים של משברים, ובמקרים בהם אין משבר, המוניטין הוא זה שיוצר קליינטורה קבועה.
כיצד נבצע ניהול מוניטין לרופאים?
כל מקרה נבחן אצלנו לגופו, כאשר בראשית התהליך מתבצע ניתוח מוניטין בסיסי שמטרתו להבין את המיצוב של הרופא לו הולך להתבצע ניהול מוניטין. לאחר הקריאה הראשונית נחליט יחד עם הרופא על הנכסים האינטרנטיים הנחוצים במסגרת העבודה שנבצע, נבחר את התוצאות אותן יש לדחוק ואת התוצאות אותן יש לחזק. במסגרת תהליך זה נבנה נכסים אינטרנטיים חיוביים שמטרתם לחזק את התדמית והמוניטין ולדחוק את התוצאות השליליות.