הסרת תוצאות שליליות מגוגל
תחשבו על עולם בו כל פעם שנאמרה לגבינו מילה רעה או נמסר לגבינו מידע שלילי, היינו יכולים למחוק בהינף יד. נשמע כמו חלום, נכון? ובכן המציאות היא קצת שונה, במיוחד באינטרנט בה הכל נרשם ונזכר לאורך שנים רבות, ולפעמים אף לנצח. כחלק ממאמצי ניהול מוניטין, נידרש לפעמים לבצע הסרת תוצאות שליליות מגוגל, אך למרבה הצער הדבר לא תמיד מתאפשר ולכן יש צורך לנקוט בטכניקות שונות ומתוחכמות יותר, אך מוצלחות לא פחות.
האם ניתן להסיר מידע שלילי מגוגל?
גוגל היא אחת מענקיות המידע הגדולות בעולם, אם לא הענקית ביותר. הסחורה שלה, מה שהיא עוסקת ונקודת הכוח המרכזית שלה היא מידע וידע – עמודי אינטרנט שונים אותם היא מגישה בצורה מסודרת לכל קורא וגולשת על גבי הרשת. ניהול מוניטין טוב גורס כי הופעה של תוצאות שליליות ברחבי האינטרנט משפיעה על המוניטין הכללי של אדם, ארגון או מוסד, ולכן השאיפה היא להסיר תוצאות שליליות שכאלה. עם זאת, גוגל לא ממהרת להסיר מהמדף שלה את המוצרים החמים ביותר – חדשות ופרטי מידע שיכולים להיות רלונטיים לאנשים מסויימים, אך פוגעניים עבור אחרים. כאשר אתם פונים לגוגל בבקשה להסרת תוצאות חיפוש מסוימות, סביר להניח שתתקלו בסירוב חד משמעי, בדיוק כמו שלא תצליחו ברוב המקרים לגרום לבעל חנות מסוימת להוריד מוצר נמכר מהמדף בגלל שהוא פוגע בכם אך משרת את השאר.
פתרון נוסף שיאפשר לכם לבצע ניהול מוניטין נכון הוא בקשה אישית מבעלי האתר המדובר להסיר את התוצאות הפוגעניות. על מנת להצליח לשכנע בעלי אתרים מסוימים להסיר תוצאות פוגעניות או שליליות, שפוגעות במוניטין שלכם יש צורך בסיבה טובה מספיק שתשכנע אותם, מכיוון שבדרך כלל אלה המפרסמים את התוצאות הללו מרוויחים מכך באופן ישיר או עקיף.
הפתרון - קידום אתרים הפוך או דחיקת תוצאות שליליות
אז מצד אחד ראינו שמאוד קשה לגרום לגוגל להסיר תוצאות שליליות או פוגעניות, ומהצד השני הבנו שלעתים נדירות בלבד מאמצי ניהול מוניטין יסתיימו בהצלחה בנוגע לבקשה ישירה להסרה מבעלי אתרים שמפרסמים מידע שלילי לגבינו. זה משאיר אותנו עם צד אחד פתוח בלבד והוא דחיקה של תוצאות שליליות. דחיקה של תוצאות חיפוש שליליות מתבצעת בקלות יחסית ברגע שמצליחים לבנות נכסי אינטרנט חיוביים שמותירים רושם חזק על הקוראים וגם על גוגל. נכסים חיוביים כמו פרופילים ברשתות חברתיות, בלוגים, וכמובן אתרי תדמית אישיים עוזרים מאוד לדחיקת התוצאות השליליות אל מעבר לעמוד התוצאות הראשון של גוגל, ומאפשרים לגולש שמחפש מידע רלוונטי אודות הדמות לה מבצעים ניהול מוניטין, למצוא את המידע הנכון והחיובי אודותיה.
דחיקת תוצאות שליליות היא למעשה קידום אתרים הפוך. בעוד שמטרתו של קידום אתרים רגיל היא לקדם אתר אחד תחת מספר תוצאות חיפוש, קידום אתרים הפוך מקדם מספר נכסים אינטרנטיים תחת ביטוי יחיד או סט מצומצם של ביטויים, בדרך כלל שמו של הארגון או הדמות לה מבצעים ניהול מוניטין.
ובאילו מקרים בכל זאת ניתן להסיר תוצאות שליליות מגוגל?
הסרת מידע מגוגל אפשרית ואפילו רצויה מבחינת גוגל עצמה במקרים בהם יש פגיעה וסתירה מפורשת עם החוק של מדינת ישראל. מקרים בהם החוק מתנגש עם זכות הציבור לדעת יכולים להיות מקרים בהם בוצע פרסום של מידע אישי פוגעני, בהם חל צו איסור פרסום על מקרה מסוים, או במקרים בהם יש הוצאת לשון הרע ודיבה או אפילו חשש לכך. בשאר המקרים, בהם התוצאות שגוגל מגישה לקורא מסתדרות ומתיישבות עם החוק ללא סתירה, סביר להניח שהיא תבחר שלא להסיר את התוצאות הללו על אף הבקשות שנשלחות אליהם.
אם המטרה שלכם היא הסרת תוצאות חיפוש פוגעניות, שליליות או לא איכותיות מגוגל למטרות של ניהול מוניטין - בדיוק עבורכם מעמידה ענקית החיפוש את כלי ההסרות המדובר אותו תוכלו למצוא כאן. חשוב לציין שכלי זה מיועד לשימושם של בעלי אתרים שמעוניינים להסיר תוצאות חיפוש מסוימות עבור האתר שלהם, בקשות להסרת דפים נשלחות לגוגל באופן פרטני, ובדרך כלל נענות בשלילה, למעט המקרים שצוינו לעיל, בהם יש נגיעה משפטית וחוקית שמונעת מגוגל להשאיר את פרטי המידע המדוברים על כנם. אם אתם תושבי אירופה – אתם זכאים להגיש בקשה בהתאם לחוק החדש של Right to be forgotten.
אפסייט ניהול מוניטין מתמחה בשירותי הסרת תוצאות שליליות בגוגל לחברות ופרטיים.