הסרת תוצאות חיפוש בגוגל (קידום הפוך)
יצירה וניהול של מוניטין חיוביים ברשת האינטרנט הם עניין לא פשוט, מורכב וסבוך הכולל בתוכו התייחסות לפעילויות שונות ברחבי הרשת ולדפים שונים המקושרים לשמכם. הגעה לראש תוצאות החיפוש של גוגל יכולה לשרת אתכם נאמנה במקרים בהם המידע המוצג בתוצאת החיפוש הוא מידע חיובי כגון המלצות, דפי מידע או ביקורות חיוביות, אך מה קורה כאשר בהקלדת שמכם / שם בית העסק / המותג או החברה שלכם מופיעות תוצאות חיוביות פחות, או אפילו שליליות? במקרים כאלה נדרשת הסרת תוצאות באינטרנט, שמתבררת כעבודה לא פשוטה בפני עצמה, עבודה שיכולה לארוך זמן רב ולדרוש מאמצים לא פשוטים, וכמובן מיומנות, ידע והבנה בעולם האינטרנט. במאמר זה נסביר כיצד מתבצעת הסרה של תוצאות שליליות באינטרנט, נדבר על קידום הפוך בגוגל ונספק טיפים לגבי קידום מסוג זה.
כיצד מתבצעת הסרת תוצאות מגוגל?
הסרת תוצאות חיפוש בגוגל מתאפשרת בקלות יתרה כשיש לכם גישה למערכת הניהול של העמודים בהם מפורסמות התוצאות אותן תרצו לא לחשוף לעיני הגולשים, פשוט הסירו את הדף, הגישו את הבקשה המתאימה להסרת האינדוקס של הדף בגוגל, ואתם מוכנים. הבעיה מתחילה כשהתוצאה השלילית אותה תנסו לדחוק נמצאת באתרים שלא שייכים לכם. מדובר בדרך כלל באתרים של מתחרים, רשתות חברתיות, אתרי ביקורות ותגובות ואף אתרים לאומיים שמציגים חדשות, מידע ורכילות בנושאים מגוונים. כאשר לאתר השני אין כל אינטרס להוריד מהרשת את העמוד שפוגע במוניטין שלכם ובשמכם הטוב, ואין פגיעה ישירה של זכויות יוצרים, מתחילה עבודת קידום רצינית מצדכם. עבודת קידום זו שונה מקידום אתרים רגיל במנועי חיפוש ונקראת קידום הפוך.
מהו קידום הפוך ובמה הוא נבדל מקידום אתרים רגיל במנועי החיפוש?
בקידום אתרים רגיל נתמקד בהעלאה של אתר מסוים או עמודים ספציפיים בו לראש תוצאות החיפוש בהקשר למונחי חיפוש מסוימים בעוד שקידום הפוך עוסק בקידום של עמודים מרובים על גבי מילת חיפוש אחת. ברוב המקרים, ביטוי החיפוש בו קידום הפוך יתמקד יהיה בדרך כלל שם החברה, האדם או המותג להם ננהל את המוניטין, אך אינו מוגבל לכך. קידום הפוך נעשה באמצעות יצירה של נכסי אינטרנט מרובים המקושרים לביטוי הרלוונטי עבורו נקדם. במקרים מסוימים יהיו אלה פרופילים חברתיים, במקרים אחרים בלוגים ובמקרים מסוימים עמודים פנימיים באתרי אינטרנט שונים. ככל שנגביר את הפעילות האינטרנטית שלנו ברחבי הרשת ונקשר אותה לשם עבורו נבצע קידום הפוך, כך יגדלו סיכויינו להסיר תוצאות חיפוש בגוגל מהעמוד הראשון ובכך למעשה לדחוק את התוצאות השליליות מחוץ לטווח הראייה של רוב האנשים ובעצם לטהר את העמוד הראשון מבחינת מוניטין.
טיפים להסרת תוצאות מגוגל באמצעות קידום הפוך
כאמור, קידום הפוך מתבסס על קידום של עמודים מרובים תחת מילת חיפוש אחת ולכן כדאי לנקוט בטקטיקה המתאימה לכל מקרה. ראשית, כדאי לפתוח כמה שיותר נכסים אינטרנטיים. על מנת לחזק את הנוכחות האינטרנטית שלנו, יש לקשר בין הנכסים האינטרנטיים אותם נפתח - באמצעות קישורים נכנסים ויוצאים תחת הביטויים אותם נרצה לקדם. יש לעשות זאת באמצעות אסטרטגית קישורים מתאימה והולמת. בנוסף, כדאי מאוד לשים דגש על פתיחת נכסים אינטרנטיים ברשתות חברתיות, ועל פתיחת בלוגים, שכן אלו נסרקים במהירות גבוהה יחסית על ידי גוגל, ומקבלים חשיבות בדירוג כאשר מקושרים לשם של מותג או פרסונה. בנוסף, פתיחת ערוצי וידאו למיניהם, בעיקר ברשת היוטיוב מגבירה את הסיכוי להופעה בתוצאות הראשונות ולדחיקה של תוצאות חיפוש כאלה ואחרות. יש ליצור מכלול הופעות אינטרנטיות המקושרות זו לזו באמצעות קשרים לוגיים והגיוניים ומראים לגוגל נוכחות אינטרנטית חזקה ומבוססת.