צור קשר במייל לקבלת הצעת מחיר דיסקרטיתהתקשר עכשיו - לשיחת ייעוץ דיסקרטית

הסרת מסמכים משפטיים

אתרים כדוגמת פסקדין (psakdin.co.il) , תקדין (takdin.co.il), רולינג (ruling.co.il) ודומיהם הנם מאגרי מידע המציגים ברשת מגוון רחב של פסקי דין.

ברוב המקרים המאגר מציג תקציר של פסקי דין וקביעות שונות ומאפשר צפיה בפסק הדין המלא בתמורה לכמה עשרות שקלים.

כתוצאה מכמות המידע האדירה שהם מכילים וממאמצי הקידום האינטנסיביים שלהם בגוגל, הם ממוקמים בתוצאות גבוהות במנוע החיפוש עבור חיפוש של מגוון רחב של מונחים.

כך קורה שחברה מסחרית או אדם פרטי עשויים למצוא בחיפוש שמם בגוגל בתוצאה הראשונה מסמך משפטי מאתר פסקדין או בתוצאה שלישית תיעוד של מסמך מאתר תקדין.

אדם מן השורה מוצא את שמו "מוכתם" בעקבות מאבק משפטי כזה או אחר שניהל לפני מספר שנים לא מועט.

  • הסרת פסקי דין מגוגל

האם זה חוקי ומה אפשר לעשות?

באופן עקרוני פרסום פסקי הדין הוא חוקי לחלוטין.

סעיף 3 לחוק יסוד השפיטה קובע כי בית משפט ידון בכל מקרה בפומבי אלא אם כן נקבע אחרת בחוק או במקרה בו בית המשפט מורה אחרת בהתאם לחוק. מה שמכונה "פומביות הדיון".

מול פומביות הדיון הכללית עומדת לכל אדם הזכות לפרטיות שנפגעת מעצם פרסום פסק הדין ברבים.

עידן האינטרנט ואתרי פסקי הדין גרמו לשני העקרונות הללו להתנגש אחד בשני ביתר שאת.

פרסום פסקי הדין ברבים ברשת האינטרנט וההופעה של המסמכים המשפטיים במנועי החיפוש הפרה בצורה משמעותית את האיזון הדק שנשמר קודם לכן בין העקרונות הנ"ל.

מערכת המשפט בישראל נדרשה מספר פעמים לדון בנושא, אך לא התקבלה כל החלטה משמעותית בנושא.
התייחסות לנושא הגיעה מכיוונו של השופט משה גל שכיהן כמנהל הנהלת בתי המשפט שפרסם בשנת 2009 הנחיה לכלל השופטים שעיקרה הוא הפגיעה בפרטיות של בעלי דין באינטרנט וביקש להקפיד הקפדה יתרה בעת כתיבת החלטות ולהשתדל שלא להזכיר בהן פרטים אישיים שאינם הכרחיים. 

אז איך מוחקים פסקי דין מהאינטרנט?

הסרת פסקי דין מהאינטרנט אינה דבר של מה בכך ולכן התפתחו מספר דרכים לטיפול במסמכים משפטיים המופיעים באתרי פסק דין.

האופציה הטובה ביותר היא להסיר את התוצאה לחלוטין מהאתרים בחלק מהאתרים ניתן להסיר את התוצאה בתשלום. באחרים, ניתן לעשות זאת באמצעות מאבק משפטי (קראו עוד על ניהול המוניטין שלנו באמצעות ליווי המשפטי).

במידה ולא מצליחים להסיר את התוצאה, יש להתחיל בתהליך של הסרת תוצאות שליליות וניהול מוניטין באינטרנט .
מדובר בתהליך ארוך שמטרתו היא דחיקת התוצאות השליליות מהעמוד הראשון בגוגל ע"H הכנסת תוצאות חיוביות או ניטרליות.

ניהול המוניטין ברשת למעשה עושה שימוש בנכסים קיימים של החברה או האדם שהם נשוא הניהול ומקדם אותם לעמוד הראשון בגוגל. בנוסף התהליך כולל יצירה של נכסים חדשים ואיכותיים שניתן להעלותם בצורה מהירה יחסית בתוצאות החיפוש כדי לדחוק את התוצאות השליליות. נשמע מעניין? קרא עוד על איך מתבצע ניהול מוניטין מקוון

אנו מציעים שירות 360 של ניהול מוניטין וטיפול בהסרת מסמכים משפטיים מגוגל ובכלל זה הסרת פסקי דין. השירות כולל במקביל עבודה במספר מישורים ; טיפול בניסיונות בקשת ההסרה, עבודה ישירה מול האתרים, בניית אסטרטגית ניקוי מוניטין ודחיקת התוצאות השליליות על ידי העלאת נכסים חיוביים.

צרו עמנו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ דיסקרטית וללא עלות.